fbpx

Sauny

Sauny w Żorach

Posiadamy kilka rodzai Saun takie jak sauna sucha (fińska), sauna parowa (rzymska), sauna podczerwień (infrared). Sauny są bardzo dobre dla osób zestresowanych i chcących odpocząć od codziennego pędu a także chcących poprawić wydolność krążenia, płuc i całego organizmu.

Sauna o względnie niskiej wilgotności powietrza. Sauna fińska to nieduże pomieszczenie ze schodkowato umieszczonymi ławami drewnianymi, ekstremalnie gorąca. Temperatury sięgają w niej nawet 100 st. C, jednak dzięki niskiej wilgotności powietrza nie odczuwa się tego tak bardzo.

Zalety: doskonale oczyszcza skórę z toksyn, poprawia mikrokrążenie i rozprawia się z nadmiernym odkładaniem się wody w organizmie.

Sauna o wilgotności dochodzącej do 100% lecz niższej temperaturze: 40-50°C. Wilgotność sprawia, że odczuwalność temperatury zwiększa się nawet o 100%.

Zalety: Oczyszcza organizm i pobudza krążenie, ułatwia wchłanianie pielęgnujących kosmetyków.

Informujemy, że sauna parowa jest czynna od poniedziałku do piątku od godziny 6.00 do 22.00.
W weekendy do sauny zapraszamy w godzinach od 6.00 do 22.00.

Przy temperaturach od około 55ºC  do 60ºC oddycha się znacznie bardziej przyjemnie w porównaniu do tradycyjnej sauny. Została stworzona dla ludzi, którzy z różnych przyczyn nie mogą korzystać z klasycznej sauny. W tej saunie panuje przyjemna dla skóry temperatura. Dochodzi do 40-60ºC, dzięki specjalnym ceramicznym urządzeniom emitującym promienie podczerwone. Promieniowanie podczerwone może wywoływać 2 do 3 razy wyższy poziom pocenia się w stosunku do tradycyjnej gorącej sauny. Jednocześnie, system wykorzystuje o wiele niższe temperatury powietrza. Sauny na podczerwień są skuteczniejsze niż tradycyjne ponieważ ciepło przenika głębiej w skórę (do 4 cm.), odbudowuje komórki. Sauna na podczerwień, dzięki niższej temperaturze i większej wilgotności, daje możliwość przedłużenia jednorazowej sesji nawet do 40 minut. Ostateczną długość przebywania w saunie należy jednak uzależnić od stanu zdrowia, jak również własnych potrzeb i preferencji. Zalety: Głębokie oczyszczenie skóry z toksyn i redukcja cellulitu. Szybsze niż w przypadku korzystania z innych saun pozbycie się nagromadzonego tłuszczu. Korzystanie z sauny infrared: Czas trwania zabiegu to 30 – 40 minut; początkujący mogą zaczynać od 20 minut. Najważniejsze to słuchać własnego ciała i czuć się komfortowo. Przed wejściem do sauny należy dużo pić. Dobrze jest wziąć szybki prysznic przed wejściem do kabiny i zastosować ciepłą kąpiel stóp – zabiegi te przyspieszą pocenie się. Faza schładzania po opuszczeniu kabiny twa ok. 10 – 20 minut; w tym czasie nie bierzemy zimnego prysznica; może to gdyż może wywołać to szok termiczny, doprowadzić do skurczy mięśni, bo ciało jest bardzo głęboko rozgrzane; dopiero po tym czasie można umyć ciało pod prysznicem.

Wskazówki

  1. Siadamy lub kładziemy się zawsze na suchym ręczniku!
  2. Wybieramy dolną (temp. niższa) lub górną ławkę (temp. wyższa).
  3. Nastawiamy klepsydrę.
  4. Po określonym czasie schładzamy ciało pod prysznicem zimnym strumieniem wody. Rozpoczynając od nóg, przechodząc w górę.
  1. Możemy zwiększyć wilgotność powietrza.
  2. Polewamy kamienie chochelką wody i korzystamy z unoszącej się pary.
  3. Po określonym czasie schładzamy ciało pod prysznicem lodowatym strumieniem wody
  • Jeśli czujemy się dobrze, nie jesteśmy wyczerpani ciepłem i nie mamy zbyt wysokiego tętna, możemy odbyć w saunie jeszcze jeden, dziesięciominutowy seans.
  • Bierzemy ostatni chłodny prysznic.
  • Spłukujemy się letnią wodą pod prysznicem. W tej fazie temperatura tkanek musi osiągnąć parametry wyjściowe. Niedostateczne obniżenie temperatury nagrzanych tkanek powoduje dalsze niepożądane pocenie, bóle głowy, złe samopoczucie itp.
  • Po opuszczeniu sauny zalecany jest odpoczynek. Oczekujemy aż nasz puls powróci do normalnego rytmu.
  • Uzupełniamy płyny w organizmie poprzez picie wody mineralnej lub soków, najlepiej soku pomidorowego, który uzupełnia wypocony potas.

GODZINY OTWARCIA

Dni robocze 06:00 – 22:00
Sobota 06:00 – 22:00
Niedziela 06:00 – 22:00

  32 43 52 212

Sauna – Uwagi Ogólne

  • Pamiętajmy o konsultacji z lekarzem zanim skorzystamy z sauny!
  • Do sauny nie wchodzimy po spożyciu alkoholu, silnych lekarstw oraz narkotyków!
  • Jeśli tylko poczujemy się słabiej należy natychmiast opuścić saunę!
  • Pamiętajmy o zachowaniu ciszy.
  • Przed wejściem do sauny należy wypić dużą dawkę wody, aby nie dopuścić do odwodnienia organizmu.
  • Przed wejściem do sauny nie należy jeść żadnych posiłków (ok. 1-2 godz. przed), spożywać alkoholu, ani żadnych środków odurzających.
  • By przyspieszyć pocenie można wypić szklankę herbaty lub soku owocowego.
  • W przerwach między cyklami staramy się nie pić, a jeśli to małe ilości wody lub soku pomidorowego w celu uzupełnienia. brakujących minerałów w organizmie – resztę płynów uzupełniamy po ostatnim cyklu.
  • Po każdym wyjściu z sauny, uzupełniamy płyny pijąc sok warzywny lub wodę mineralną.
  • Po ostatnim skorzystaniu z sauny, należy nasmarować się balsamem, lub olejkiem.

Dla kogo?

  • Zestresowanych i chcących odpocząć od codziennego pędu.
  • Chorujących na choroby, objawiające się napięciem mięśni grzbietu, sztywnieniem mięśni, skurczami.
  • Chcących poprawić wydolność krążenia, płuc i całego organizmu.
  • Dla osób o obniżonej odporności.
  • Dla osób otyłych, przy anoreksji.
  • Przy bólach reumatycznych, zapalenie stawów.

Korzyści

  • Oczyszczanie ciała z toksyn.
  • Uodparnianie i hartowanie organizmu.
  • Rozluźnianie napiętych mięśni, oczyszczanie dróg oddechowych.
  • Poprawianie wyglądu skóry.
  • Odprężanie.

Zasady użytkowania

  • Koniecznie bierzemy prysznic… oczyszczenie skóry – higiena i oczywiście ułatwienie pocenia się.
  • Wchodzimy do sauny… siadamy na górnej lub dolnej ławce, tam, gdzie temperatura jest dla nas odpowiedniejsza. Jeśli korzystasz po raz pierwszy może zacznij od najniższej ławki.
  • Do sauny wchodzimy wytarci do sucha i bez metalowych ozdób – mogą poparzyć!
  • W saunie zawsze siadamy na suchym ręczniku!
  • Rozgrzewamy się… dopóki czujemy się komfortowo. Zazwyczaj przez 5-15 min. (możemy powtarzać rozgrzewanie max 3 razy (sauna sucha i mokra), a w przypadku sauny na podczerwień możemy nagrzewać się przez 40 min. bez przerwy.
  • Schładzamy się pod natryskiem… Możemy odrobinę zwiększyć wilgotność: jedna, dwie chochelki wody na rozgrzane kamienie pieca. Ostrożnie przy polewaniu kamieni wodą, gdyż unosząca się gorąca para może poparzyć! Użycie zbyt dużej ilości wody może spowodować zniszczenie pieca.
  • Wypoczywamy… odczekujemy, aż nasz puls powróci do normalnego rytmu. Relaksujemy się 10-20 min.
    Uzupełniamy straty płynów.. .woda mineralna, soki (pomidorowy uzupełnia wypocony potas).

Przeciwskazania

  • Ostre i przewlekłe choroby zakaźne.
  • Choroby serca i nadciśnienie.
  • Do pół roku po przebytym zawale mięśnia sercowego.
  • Niewydolność krążenia.
  • Ostry stan reumatyczny.
  • Choroby nowotworowe, czynna gruźlica, robaczyce.
  • Choroby weneryczne, wrzody, padaczka i inne, ostry stan astmatyczny.
  • Zaburzenia wydzielania wewnętrznego, padaczka i stany psychotyczne.
  • Kamica nerkowa.
  • Ogniska zakażenia (np. przy bólu zęba).
  • Ciąża.
  • Nadużywający alkoholu, kokainy, amfetaminy.
  • Stany gorączkowe.
  • Menstruacja.
  • Przy innych zdiagnozowanych chorobach należy skorzystać z porady lekarza.

Poznaj nasze obiekty